במקביל לקידום הרפורמה, לוין ורוטמן קוראים להידברות

    איתי גדסי No Comments on במקביל לקידום הרפורמה, לוין ורוטמן קוראים להידברות

    ועדת החוקה של הכנסת אישרה צעד נוסף ברפורמה לקריאה ראשונה, ובמקביל שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה קראו לאופוזיציה להגיע לבית הנשיא ביום שלישי

    צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קידום הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ממשיכה: בוועדת החוקה נדחתה בקשת הרביזיה, והצעת חוק יסוד השפיטה- ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות אושרה לקריאה ראשונה.

    היו"ר ח"כ שמחה רוטמן אמר עם העברת הצעות החוק לקריאה ראשונה: "צריך לדאוג שהצדק ישוב לבימ"ש, שהצדק גם ייראה וגם ייעשה".

    ח"כ דבי ביטון (יש עתיד) אמרה: "היום הילדים מתחפשים ולכם אצה הדרך. אני מייחלת מפה לקדוש ברוך הוא שכפי שנהפך על המן הגזרה שהוא רצה, זה מה שיקרה ביום זה".

    ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) אמר: "אני מקווה ומתפלל שרוה"מ יגלה כאן אחריות ויעצור ויבין שהוא מוביל את המדינה הזאת לאבדון, ואם הוא לא יעצור אז אנחנו נצטרך לעשות דברים יותר תקיפים בשביל שהוא יעצור".

    ח"כ מנסור עבאס (רע"ם): "הייתי רוצה שכולנו ניקח פסק זמן להרגיש באחריות הגדולה ולקיים הידברות ושיח ולא הליך בו מנסים לכפות רצון של רוב או מיעוט."

    במקביל לקידום החוקים בוועדה, שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן יצאו בהודעה משותפת וכתבו: "אנו מברכים על יוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק הקוראים לשיח על הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט ללא תנאים מוקדמים. אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים".

    בהודעתם לא ציינו דבר על כוונה להקפאת החקיקה, וקראו לאופוזיציה להגיע לשיח בבית הנשיא ביום שלישי.

    יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ כתב בתגובה להודעת שר המשפטים ויו״ר ועדת החוקה: ״שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה היקרים – די עם הספינים. ועדת החוקה מכונסת עכשיו ודוהרת קדימה, ואתם מבקשים שנגיע לדבר? לא צריך לחכות ליום שלישי, תודיעו שאתם עוצרים – וניפגש עוד היום אצל נשיא המדינה״.



    0 תגובות